სასწავლო პროექტი


1 .პროექტის სახელწოდება: ვიცხოვროთ ჯანსაღი ცხოვრების წესით _ ნარკოტიკის გარეშე

2 .პროექტის მთავარი თემა: ვიცხოვროთ ჯანსაღი ცხოვრების  წესით–ნარკოტიკის გარეშე.

3.პროექტის აქტუალობა: მოზარდებში ნარკოტიკული ნივთიერებების მოხმარების გავრცელება. 

4. პროექტის მიზანი: მოზარდების ინფორმირება ნარკოტიკული ნივთიერების მავნე ზემოქმედების შესახებ, რომ ნარკოტიკების მოხმარება ახალგაზრდის სიცოცხლის ხელყოფაა. მოსწავლეებს განუვითაროთ სინთეზური აზროვნების უნარ –ჩვევა, პრეზენტატორის უნარ–ჩვევა.

5.მონაწილეთა ასაკი: 14–15 წელი.

6.ვადები/ხანგრძლიობა.–ორი კვირა.

7.მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები ინფორმირებული იქნებიან ნარკოტიკული ნივთიერებების შესახებ და გამოვიყენებ ინტერნეტს  www.usbome.guickinks.com .

8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები; ინტერნეტი, კომპიუტერი, მაისური .
ადამიანური რესურსი: ექსკურსია მძღოლი.ი.ს.ტ.–ის მასწავლებელი. სოფლის ექიმი. მშობლები. 

9.პროექტის მსვლელობა: მოსწავლეები შევარჩიე შემთხვევითი შერჩევით, კლასი დავყავი ჯგუფებად 1–ჯგუფი ინფორმაციას მოიძიებს ალკოჰოლზე .
2.–ჯგუფი ჰეროინზე,ექსტაზებზე.
3.ჯგუფი ნიკოტინზე,  კანაფზე.
 ნარკოტიკების დახასიათება და ზემოქმედება ორგანიზმზე მოცემულია ქვემოთ
აქტიობა 1.–ალკოჰოლი არის სითხე, რომელიც ლუდში, შამპანურში, ღვინოში,   სპირტსა და სხვა მსუბუქ ალკოჰოლიან სასმელებშია. იწვევს მოდუნებას, განსჯისა და ორიენტაციის უნარის დაქვეითებას. ინტენსიურად მიღების შემთხვევაში აზიანებს ღვიძლს.
აქტიობა 2 .ჰეროინი–მონაცრისფრო–ყავისფერი ფხვნილია ,ურევენ მათეთრებელს და ტალკში ეწევიან ,იყნოსავენ ან ნემსით იკეთებენ. იწვევს ეიფორიას შემდეგ დეპრესიას  ახასიათებს მიჩვევა, ჭარბი დოზა სიკვდილს იწვევს.
ექსტაზი არის აბები ან კაფსულები ყლაპავენ ჩვეულებრივ. იწვევს –ენერგიის მომატებას ან გულისრევის შეგრძნებას. აზიანებს ღვიძლს თირკმლებს დიდმა დოზამ შეიძლება გამოიწვიოს სიკვდილი.
აქტიობა 3–ნიკოტინი შეიცავს თამბაქო ,იწვევს სიამოვნების შეგრძნებას,ახასიათებს მიჩვევა. აზიანებს ფილტვებს გულის დაავადებებს ,სასუნთქი გზების ინფექციებს..
კანაფი–გამხმარი ყავისფერი ფოთლების ფხვნილია, ურევენ თამბაქოში და  ეწევიან.   იწვევს მოდუნებას, დაღლილობას, თავბრუსხვევას, თვალების სიწითლეს, აჩქარებულ გულისცემას.
აქტიობების შესრულების შემდეგ ვაკეთებ შეჯამებას და პროექტის პრეზენტაციას..
ამ ღონისძიებას ესწრებოდნენ სკოლის მოსწავლეები, დირექტორი, სოფლის ექიმი, პედაგოგები.

პროექტის პრეზენტაციის შეფასების სქემა.

შედეგი
1–2ქულა.
3–4ქულა
5–6ქულა.
7–8ქულა.
9–10 ქულა.
შესავალი .
არ არის .
უინტერესოა.
საინტერესოა.
მოძიებული აქვს ინფორმაცია.
მოძიებული აქვს საინტერესო მასალა ინტერნეტიდან.
პროექტის წარდგენა .
ულოგიკოა.
ბუნდოვანია.
ხშირად ორჭოფობს იმეორებს სიტყვებს.
ლოგიკურად გამართულად საუბრობს.
კარგად აქვს გაანალიზებული პროექტის მნიშვნელობა.
თვალსაჩინოება
არ იყენებს.
უჭირს
გაუმართავად  იყენებს.
კარგად წარმოგვიდგენს საკითხებს.
იყენებს საინფორმაციო ტექნოლოგიებს.
დასკვნა
უჭირს
ცდილობს როგორმე თავი მოუყაროს საკითხს.
გასაგებად აკეთებს .დასკვნა
ლოგიკურად აკეთებს
ორიგინალურად,ლოგიკურად ჩამოაყალიბა.


 10. ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:

ქიმ XI-XII მოსწავლე ახასიათებს ქიმიური ელემენტებისა და მათი ნაერთების თვისებებს, მსჯელობს მათი მნიშვნელობის შესახებ.

შედეგი  თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე .
  • აგროვებს ინფორმაციას უმნიშვნელოვანეს ელემენტთა და მათ ნაერთთა წარმოებასა  და  ყოფა–ცხოვრებაში გამოყენების შესახებ. აკეთებს პრეზენტაციას.
  • აღნიშნულ პროექტთან  დაკავშირებით ჯგუფებმა იმუშავეს კარგად, მონდომებით, გააფორმენ სასკოლო გაზეთი სათაურით ,,ვიცხოვროთ ჯანსაღი  ცხოვრების  წესით;
11.პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი: ალმოიანი  ლილი.

12.ხელმძღვანელის  ელ  ფოსტა: lilialmoiani@gmail.com                   .

Комментариев нет:

Отправить комментарий